Det är en stor investering att byta fönster, men också en viktig. Valet av fönster påverkar inte bara husets utseende – det har dessutom en helt avgörande betydelse för husets energiförbrukning och inomhusklimat. Och eftersom man kanske bara byter fönster en gång, så finns all anledning att satsa på kvalitet. Det är därför vi inom Sveriges Fria Bygghandlare gärna rekommenderar Elitfönster.
Elitfönster är Sveriges största tillverkare av fönster och har funnits sedan 1924. Det ger dem 100 år av fönsterkunskap. Då som nu ligger fokus på kvalitet, hantverksskicklighet och hållbarhet. Att välja Elitfönster är att göra ett tryggt val – inte minst som de har Sveriges bästa garantier..
Vi inom Sveriges Fria Bygghandlare älskar hållbart byggande. Det gör våra vänner på Elitfönster också. Deras fönster är hållbara på flera sätt. Dels genom att de leder utvecklingen av energibesparande fönster och var den första svenska tillverkaren att införa låga U-värden. Dels genom sin hållbara tillverkningsprocess. Alla deras fönster och fönsterdörrar har en stomme av trä från ansvarsfullt skogsbruk, huvudsakligen FSC-/PEFC-märkt.
I samband med 100-årsjubileet lanserade Elitfönster sitt bästa fönster någonsin: Elitfönster Original 100. Det är designat för ett underhållsfritt och bekymmers- löst ägande och har därför marknadens bästa garantier. Med ett U-värde på 1,0 sänker de inte bara dina uppvärmnings- kostnader, de är dessutom framtids- säkrade enligt EUs miljömål för energieffektiva fönster.
Diskutera ditt fönsterprojekt hos en av Sveriges Fria Bygghandlare.
Sveriges Fria Bygghandlare AB, fd Woody Bygghandel AB, har rötter som går tillbaka till 1940-talet och är därmed ett av Sveriges äldsta företag inom frivillig fackhandel. Idag samlar företaget 36 delägarföretag, med ca 70 anläggningar runt om i Sverige och en gemensam omsättning på över 4 miljarder kronor. Sveriges Fria Bygghandlare AB ägs av fria entreprenörer som fattar sina egna beslut, mitt i den verklighet där de lever och verkar. Samtidigt som de har en stark gemenskap och ett nära samarbete med de andra delägarna, inte minst inom inköp, marknadsföring, försäljning, utbildning och hållbarhet.